Sunday, 30 August 2009

End of Summer

It's already getting cold in here and I can't go out anymore without my winter coat. Today, we went out to Reigate and had lunch in Thai Restaurant. The food were great and I so enjoyed it. I munched from starter to pudding and felt bloated afterwards, hehehe. I definitely put on a lot of weight really quickly this time of my pregnancy. I kinda eat every 2 hours or snacking little too often. I guess I had to feed my cravings. I'm just a little scared that I will grown even bigger than my previous pregnancy.

Anyway, I had a great time today and certainly my lunch was the highlight of my day, lol. Also bought a new top from United Colours of Benetton. I saw it while passing through and told hubby that when I come back I gotta have it. Kinda impulsed but I think I can used it now and later as well. My son and Sister in-law had a fun with each other too. And should share some photos but I haven't download them yet so will share it soon as its ready. It's should be our last summer outing. Autumn is definitely just around the corner.

Technorati Profile

Friday, 28 August 2009

I'm 4 months and 1 week today (17 weeks)

Tsada.........it's moi with my big fat face.......

15weeksand1day


Alright, enough of this fuss about getting FAT for I know this is just normal being pregnant, lol. It's my 3rd pregnancy and I should know better. Anyway, I am enjoying every moment of my pregnancy despite of the rough times. But it seems my morning sickness is over and I felt a lot better over the last month. I'm back to normal now except for one thing - I am getting big and I could hardly fit most of my clothes.[SIGH]! Had my OB visits btw, that was on Wednesday and thanfully everything is normal. So glad to hear about my good blood test result, it all turn out negative apart from having a low iron. My blood pressure is also getting better as it is 82 over 50. Heard the heartbeat once again, the Nurse knows this was what my kids are anxiously waiting for every time we visit the Clinic. They wanted to listen to their baby brother/sister's heartbeat. It's just a wonderful feeling to be honest. Anyway, baby are now moving a lot and I can slightly feel it's kicked. We really are too excited and next month will be the time we find out what this precious little one's gender. Can't wait to shop for baby clothes and baby stuff :).

Technorati Profile

Saturday, 22 August 2009

16 Weeks Today

My life has been taken by so many things both offline and online world. Been back working btw and everyone was happy to see me. Talked to my manager about my possible maternity leave and she said it shouldn't be a problem and promised that things will should go smoothly as it is. Of course, they were delighted about the news or were they? I think I am expecting too much from them, hahaha. Well, they were very nice to me so thats all it matters. Anyway, today I am in my 16 weeks (exactly 4 months) and no longer vomitting but still craving for so many food especially filipino food. Tummy are slightly getting bigger or I could say it is big now. I'm definitely bigger this time. My face is expanding too and getting more rough and haggard. So, the predictions are pretty much right. Boy as they say! Well we shall all find out next month and I can't wait. Honestly, it doesn't matter for me whether its a girl or boy as long as it is healthy and strong. Anyway, I will share some latest pic of me soon or if you pop by in my Photoalbun then you'll see the latest of me as I uploaded recent photos or our recent outings now and then. Anyway, next week I'll have my 2nd visit to the OB and I am excited to find out more news about my precious fetus inside me. Hay, really can't wait!

Technorati Profile

Friday, 14 August 2009

Exactly 15 Weeks today:)

Ah, I have been away from blogging for couple of weeks because we went for our short summer break somewhere in the West. I have too many things to say but I can do it for just one entry so, for now I'll just tell you all about my 3rd pregnancy and how excited we are to have another baby added to our small and happy family. If you happen to visit my Photoalbum then you'll know where we went for our short trip this month. Anyways, today I am exactly in my 15 weeks it means another day closer, lol. Me and hubby had been planning for our 3rd baby and we know this year would be the great time and God agreed with us. It's very well planned because we wanted our kids to have 4 yrs age gap so it would not be so hard for us. Our eldest will turn 8 later this year and our son will turn 4 earler next year just a month before my due date. It's exactly what we want!

Anyway, moving along, my pregnancy this year is not so different from my previous ones. I felt exactly the same and had morning sickness, nausea, dizziness and tiredness. I feel exhausted if I can't rest with in the whole day. Also, I am eating quite a lot and is starting to get bigger. Compare to my previous prenancies, I am way bigger this time. I just hope I can minimised my food intake or perhaps eat more healthy food such as fruit and vegetables rather than rice and potato every 3 hours. Oh, I feel a little prettier and my face is smoother than before, hahaha. Uh, did I tell you that I have a very low blood pressure? It's only 90 over 49, very low, eh? The lowest BP I ever had.

Btw, I have my first scan last month the 30th of July and happy to say that we have one very likot baby. All of us were so amazed and excited! My 2nd OB appointment is very soon and my next ultrasound will be next month the 24th of Sept. We can't wait! Before I end up this update, let me thanks to those friends of mine online and offline who congratulated us. We thanked you all and yes we are happy! Word's can't explain! Here's our lil one's first picture.........sooo precious:)

PAD entry #204First baby picture


Technorati Profile